söndag 17 april 2016

En längre runda och lite resultat för Ingas träning


Det fanns en tid när jag sprang varje vecka flera rundor i veckan och bara sprang och sprang. Tyckte det var så underbart. Kom av mig slutade höll upp eller vad du vill och så fick jag ont i benhinnorna när jag försökte igen. Köpte nya skor och fick ont i benhinnorna. Sen mötte jag en äldre man som alltid springer häruppe och springer rundan runt som sa att det är för att du går ut för hårt när du börjar om. Du tror du har gamla muskler kvar men dom är borta! Spring sakta!

Sagt och gjort, jag har börjat springa sakta. Faktiskt känt efter men sprungit sakta. Sprungit min lilla runda på 3 km och nu idag kände jag att eftersom kortisen faktiskt nästan inte kändes nåt sist jag sprang så tog jag damerna med mig ut och sprang en runda som är nog ungefär 4 och en halv km idag. Mellan skurarna faktiskt hann vi ut och fick till och med lite sol på vår tur. Är himla nöjd, kondisen var med och benen oxå. Det är så ljuvligt att springa! Man får ur sig negativ energi tankar frisk luft och härlig frisk energi! Så jätteskönt!

Annars har ju vädret idag varit mest innesittarväder. Men, vi tog en tur till kyrkan idag, bara några veckor kvar tills hannas konfirmation nu. Åkte till Hishult, en himla vacker kyrka jag aldrig varit i förut! Jättevacker! Både inuti och utanför! Jättefin! 

Och så blev det nån timmas arbete idag oxå. Deklarationssäsong innebär merarbete, men det är så lyxigt att sitta hemma. Ta en kopp kaffe på farstukvisten, äta lunch till hönornas kvitter. Underbart.

Ja och så har vi tränat lite i veckan jag och Inga. Faktum är att jag fokuserar mest på stadgan. Sitt kvar och vänta. Chili var jag dålig att träna stadga på och så var hon oxå väldigt bra på att knalla iväg. Det hade hon för övrigt gjort på golfbanan häromdagen oxå när maken i all vänlighet tog med henne ut. Tyckte Chili var en dum ide så hon knallade helt sonika iväg istället. Åt andra hållen. Inte efter bollen som den retriver hon är utan åt andra hållet. Gamla tanten.

Så nej, stadga. Fokus. Lugnt och fint. Vet att Hanna sa flera gånger att *du har tur som har en hund som tar en sån handling,* hon syftade på att Chili ofta blev skickad slarvigt, hade en visselpipa hängandes i skallen osv. Funkar inte med Inga kan jag säga. Inga klarade inte heller att jag sa åt Chili att sitta stilla i barsk ton, Inga gick och satte sig i bilen igen. Luckan var öppen och så fick Mint oxå lite stadgeträning och sitta kvar lugnt och stilla. Inga är en helt annan individ, väldigt mycket mera känslig men oxå mera lyhörd.

I veckan skulle jag släppa ut Inga och kissa och sprang härinne halvklädd skulle man kunna säga, ja inte ens det faktiskt och sa till gubben jag måste ta på mig en tröja iaf. Gick med Inga ut i tröja, underbyxor och barfota på trappen. Vad händer? Jo grannen kommer med sin hund. Såg hur jag skulle behöva springa ut barfota efter Inga i halvnaket tillstånd som jag skulle ha fått göra om det var hennes mor eller Mint som var ute. Men nej inte med Inga. Inga kom på sin inkallning, direkt. 

Duktig tjeja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar