måndag 19 oktober 2015

Snart...


Fick frågan igår om jag skriver varje dag i min blogg. Nej det gör jag verkligen inte...jag satt igår och läste vädret för hösten 2014 i min blogg just, det är fördelen med bloggen, jag skriver ju ofta om väder och då är det lite kul att gå tillbaka och se vad det faktiskt var för väder. Däremot skrev jag väldigt lite om vädret just hösten 2014. 

Nåväl. 

Vi bygger stall och nu är det bara dagar kvar tills dom är hemma tjejerna. Dagar. Jätteskönt ska det bli. Men det är mycket fix och nu är det en del detaljer som måste på plats innan allt är klart. Idag har jag oljat väggarna, maken har börjat måla det sista på boxdörrarna, i helgen fick vi upp sista biten innertak och så måste vi ha hem ett lass grus. Fick mail om att stolparna till paddocken kommit, det blir helgens utegöra att sätta upp dom. Meningen var inte att dom skulle kommit förrän nästa vecka så det är ju kalas att dom redan är här! Helt underbart! 

Jag ser fram emot att pynta på framsidan framför dörren, ser fram emot att få sätta upp lite julpynt därinne till jul även om tomten Einar faktiskt redan är på plats därinne. Vem i hela friden är Einar? Jo det är min tomte. Min massör säger alltid att hon får kontakt med en tomte när hon masserar mig, hon är liksom jag andlig och nån gång har jag oxå fått en känsla av tomten. När jag försöker kommunicera med honom går det dock inget alls. Men en tomte fick följa med hem från gränsbygden för ett tag sen och jag kände att han ska bo i stallet. Alltså bor han i stallet. Och heter Einar. 

Smyga ut på julaftonsmorgon är oxå nåt jag längtar till...och så ska vi ha upp belysning vid ridbanan. Och krukor med belysning i. Blommor. Jag längtar. Av hela mitt hjärta. Och jag längtar ännu mer till helgerna och dagarna när jag kan säga idag ska jag göra ingenting, jag ska vara hemma hela dagen! DET har jag inte kunnat säga på tre år! Nu ska det ske, ÄNTLIGEN! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar