onsdag 8 april 2015

Påsklov!


Det är lite lång tid mellan blogginläggen....kanske för att det inte hänt så mycket på farmen tänker ni. Tvärtom. Här händer det grejor!

Foto Helen henning

2011 föddes den här lilla damen hos Helen i Lagan, samma ställe som vi köpt Annie på. I söndags var jag och provred Belinda och om en månad ungefär kommer Brandts Belinda hem och ska bo hos oss tillsammans med Annie. Och då menar jag hem till oss....för efter sommaren ska flickorna flytta HEM! Äntligen! 

Så just nu fixas stall, byggs hagar och beställs grejor...och handlas pryttlar till liten  pålle! Ser sååå fram emot detta! Att kunna få gå ut på morgonen och fodra, stå och mysa på kvällarna och kunna gå ut i hagen och bara säga hej mitt på dagen....ja vi längtar verkligen!

Och så har hundträningen kommit igång! Vi har två helger inbokade, en jakthelg för Keith Mathews och en lydnadshelg för Anna Hilding som vi ska gå på jag och Inga...och så har Mints träning oxå börjat, nu jäklar ska vi ha tid att både träna hund och träna oss själva! jag och Hanna har börjat springa, jag orkar rundan runt, har ju haft springtorka i många år faktiskt, och det är så skönt att vara igång igen!

Denna veckan har varit påsklov men vi ligger inte på latsidan, vi tar till vara på fint väder och goa dagar! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar