lördag 18 april 2015

Det kunde gått ruggigt illa...


Ja förra söndagen var jag glad för alla skyddande änglar som fanns. Det kunde gått redigt illa och jag kunde ha suttit nån annanstans idag. Men så ville inte ödet och jag är VÄLDIGT  tacksam för det! 

Var ute i skogen på min nya häst tillsammans med ett annat ekipage och den andra hästen var väldigt harig. Innebär att hästen jag red på oxå blev lite tittig stundtals även om hon inte lät märka det nämnvärt. Däremot så är ju jag lite harig av mig oxå så i slutet när vi skulle under en viadukt så kände jag att jag går av och går med henne. Med mig hängande i luften på väg av så fick den andra hästen tokspel och flög till varpå min häst gjorde likadant och jag fick den helt enkelt över mig, på mig. Man hinner tänka rätt mycket när man inser att man sitter på marken med BAKHOVAR i knät! Blev trampad men inte farligt. Tacksam för att hästen var av mindre slag, oskodd och utan broddar...väldigt tacksam. Och det var ju inte hennes fel så konstigt nog blev jag inte märkbart rädd heller...

Faktiskt.

Så veckan har jag haltat och varit lite lytt...Men nu är jag på benen igen och idag har vi både haft träning för Ida, ja Hanna och Annie då. Är så glad att vi har hittat Ida, det går så framåt så det är ruggigt! Det är så roligt! och så har vi satt ett gäng stolpar, satte ett gäng i förrgår och så lite isolatorer på det. Snart är stora hagen klar! 

Jätteskönt! Snart är det inte långt kvar innan våra tjejer är hemma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar