torsdag 8 januari 2015

Nästan halvvägs i januari...


Måste tillstå att jag själv tycker det är lite dåligt, jag har inte skrivit nåt på bloggen på hela januari...

Men, har inte funnits så mycket att skriva faktiskt. Dagarna springer i ett huj och det är hundpromenader, jobb och här i helgen städade jag hela huset från julsaker. Så skönt att få det undan och städa in våren istället....

På kvällarna sitter det numera en hare nästan alltid utanför fönstret och sista dagarna har jag gett den äpple som den sitter och smaskar i sig så gott. Så roligt att se att den nästan är tam, jag sitter i fönstret och pratar med den och den bara äter...så mysigt.

Igår var jag och Hanna på studiebesök på Stuteri Pepino PRE utanför Helsingborg och DET är helt klart nåt att skriva om. Efter att ha läst spaltmetrar och pratat med människor om PRE så har vi insett att ska vi ha hingst till Annie ska det vara PRE och när Hanna ska ha stor häst så ska det vara iaf en PRE partbreed. Helt klart. Rasen är lättlärd och positiv till inlärning med väldigt mjuka gångarter och ja Hanna var helt salig när hon klev av hästen igår. Hon fick provrida en häst som var där på träning, en väldigt trevlig valack. Det kändes som att flyga fram sa hon.....

Nähä, vi har varit på 90 minuter bodystep på Träningsverket här ikväll hela familjen, jätteskönt men oj vad trötta vi är nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar