onsdag 1 oktober 2014

Första höstdagen!


Vi vaknade upp till en strålande fin morgon härhemma idag, soligt lite blåsigt och i morse var det lite krispigt i luften härute, det är så vackert, jag älskar hösten när naturen skiftar färg och luften blir sådär härligt hög. 

Dagarna härhemma bjuder på mycket pappersarbete men även en del träning emellanåt. Vi har Anna Hilding här till helgen och då ska lydnadsknölarna gnuggas. Jag älskar att träna lydnad, älskar det verkligen jättemycket men det blir sånt där jag gör emellanåt och det är lite synd. Kanske beroende på att jag faktiskt inte besitter detaljtänket och är lite för rastlös för att sätta mig in i det. Med Inga har jag däremot tagit tag i lite smådetaljer redan nu och hoppas vi kan ha riktigt kul på lydnadsplan tillsammans jag och hon. 

Tänkte även starta henne i bruks såsmåningom, jag som älskar att vara ute i skogen och spåra.

Det blir en intensiv helg med mängder av hundträning, hundprat men även begravning. Morfars bror Åke dog för ett par veckor sen. Man tänker tillbaka på barndomens dagar när alla bröderna var samlade, eller som den gången dom gick i Elverum i Norge på rad, tre bröder med samma fliniga huvud, ja det var så folk vände sig om. Dom var ju då dessutom väldigt lika för övrigt oxå. 

Det blir liksom punkt på en del i livet som jag saknar jättemycket. 

Men, idag är det bokslutsarbete och så ska jag få ihop en tur i skogen sen när drevet därute lagt sig, det är första dagen att släppa hund i skogen och vårt jaktlag är därute och försöker jaga fatt på vildsvinen som förstör våra hagar. Dom är inte roliga alls....Men, när dom är klara, så ska vi UT!

Ha en skön onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar