onsdag 13 augusti 2014

Underbara ungar!


Igår var jag helt slut när jag gick och la mig, hela dagen hade jag varit igång. Men en sån härlig dag det var!

Började med att vi åkte till stallet och Hanna gjorde iordning Annie för ivägfärd till Catrin och lektion där. Väl när vi nästan var klara så dånade det lite halvdant, jag tänkte vad var det? vi insåg snart att världens åskväder var på väg över oss....

Vad göra? Jo rusa in till Hanna, nu får du se till att bli klar, vi lastar och kör! En liten stund senare var Annie i transporten, alla saker med och vi rullade söderöver mot Våxtorp.

och så blev jag ju alldeles bölfärdig därinne i ridhuset. Andra gången Annie var i ridhus i sitt liv, det dånade av regnet på taket och hästen är helt kolugn och bara gör vad som förväntas av henne. Helt magisk är den hästen! 

Efter lektionen packade vi in allt och lastade på Annie och åkte hem.

Väl i stallet öste jag av alla saker, Hanna och hästen och åkte hem och vände, satte transporten, åt, matade hönor och rastade hundar och sen till konsum och köpte lunch åt Hanna och tillbaka till stallet. Där hade hon fixat Annie, stretchat och borstat, tagit ut i hagen, sorterat upp och hängt upp sakerna och fixat ordning. 

Sanna hade kommit, så packa ut nästa omgång saker och i med Laban i transporten och ner till Våxtorp igen. Väl där red Sanna lektion och det gick så fint! Var så himla roligt att se! 

Och sen när vi var klara så packade tjejerna ut saker och häst i transporten och så åkte vi hem igen med nästa häst. 

Man blir så glad när man ser dessa tonårstjejer ta ansvar för både sig själva, sina hästar, sina saker och se till så att allt är med och att hästarna har det fint. Värmer verkligen hela vägen in i själen! Bådar gott inför framtiden och livet dessutom.....

Väl hemma sen så hade jag bett hanna göra en kaka till fikat idag när jag skulle ha kundmöte. En kaka. Rätt och slätt en enkel kaka. Istället ställer hon sig och gör ett helt konstverk...

Och GOD var den oxå!

Härliga underbara unge, ja man kan inte mer än älska henne! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar