söndag 8 december 2013

Andra advent...


idag faller stora snöflingor över Lyckebo, det är alldeles vitt ute och ja jag hoppas att det inte blir till regn häruppe på berget som dom har sagt så att alltihopa smälter iväg igen...

Har mycket hellre snö än bara massa blask och regn....väldigt mycket hellre.

I fredags kväll blev det både bak av porterbröd härhemma och konjakskakan som är bruklig varenda år. Min absoluta favvokaka näst mjuk pepparkaka...

Man har sina små måsten som ska till innan jul....

Och så har vi iår beställt en skinka från Bjäre chark och delikatess. Förra året saltade jag och kokte en färsk grisskinka till jul, mycket godare än dom man köper i affären så dom kändes plötsligt inte alls aktuella längre. Däremot har jag iår ingen sparad skinka i frysen och när jag och Hanna var nere i Båstad för nån månad sen fick vi smaka deras julskinka därnere och ja den var ju i en alldeles egen klass....

Kommer nog aldrig mera att köpa torr köpeskinka i affären...aldrig. Nej färsk skinka ska det vara!

Lite arbete idag och sen mys i soffan och en långrunda med Mint. Chili får två smårundor om dagen nu, mycket mera vågar jag inte släpa runt henne på även om hon fortfarande är väldigt pigg. Kommer dessutom fortfarande in under sängen. Vägen ut är dock lite längre...hihi.

Ha en fin söndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar