lördag 2 mars 2013

Valparna som har blivit stora...






Det är snart ett år sen dom lämnade Tygared för att fara till sina nya familjer, vår allra första valpkull. En valpkull jag drömt om länge, som min mentor Birgitta hjälpte mig planera, där jag gick efter magkänslan och fick en hane till Chili som i sin tur gjorde denna kombinationen sååå lyckad!

Idag när jag stod därute, i blåst, i snålregn, så kände jag mig alldeles varm i hjärtat, vilka underbara hundar, vilka underbara förare! Det var sååå trevliga hundar, så underbara förare som var därute med mig! Trots knapp jaktträning, så fick vi genomfört både början till linjetag, stoppsignal och utsignal och dom fattade direkt och gjorde det sååå fint! Det värmde i hela själen! 

Ett sök fick vi oxå till där man tydligt såg att alla hundarna hade en fantastisk näsa, ut fort, sökte effektivt, höll sig i området och kom hem snabbt och lätt med det dom fann! Helt ljuvligt!

Ja jag blev alldeles salig!

En kopp kaffe senare så hade man tinat även resten av kroppen....

I kycklingburen växer det, det börjar bli dags för första gänget att flytta ut i en större bur med lampa förvisso men iaf. Dom börjar bli för stora att ha inne och det jag tror är en dvärgkochinkyckling från våra egna ägg fick idag stanna i kläckaren i avvaktan på att bli lite starkare och tuffare innan jag vågar sätta ut den till dom andra. Den fick en kompis eftersom den allra sista kycklingen som föddes idag verkar ha fått missbildade ben, ett fenomen som tydligen kommer av att dom ligger för länge i ägget. 

Nu är det kvällen och efter en god middag och lite mello och tv är det sovdags!

Ha en fin söndag! 

1 kommentar:

  1. Tack för att vi får komma! Alltid roligt varje gång och vi får med oss massor av tips och övningar som vi kan träna på hemma!! Ser redan fram mot nästagång! /Weronicha & Coffee

    SvaraRadera