söndag 26 augusti 2012

Sensommardagar...


Den här bilden tog jag en sensommardag för två år sen...när Findus låg ute på parkeringen och njöt av sommarens sista värmande strålar. Han älskade att ligga därute och gno och gno och gno, gärna ute på grusvägen....jag var livrädd att han skulle bli påkörd av nån som inte såg att han låg där och gnodde sig i gruset. 

Sensommaren är en härlig tid. Det är inga direkta knott och bitande insekter ute, det är skönt i luften och man kan vara ute och bara njuta. Dessutom är dagarna fortfarande ganska långa och kvällarna väldigt njutbara. Det är en skön tid.

Men alltför snart kommer hösten, hösten med sina förvisso sprakande färger och höga luft men som minner om att hösten och vintern är nära. Den här sommaren har i mitt tycke innehållt alltför lite sol och värme, allför lite energigivande stunder. I Tyskland varnar man för depression, kanske man skulle göra det i Tygared oxå?  

Denna veckan sen vi kom hem har kantats av förkylning och hosta. Jag hade sett fram emot en helg med vallning med Mint men har varit hemma, sovit hela förmiddagarna och legat i soffan och kurerat mig på eftermiddagarna. Det är skönt men inte alls vad jag tänkt mig. Förvisso tror jag vi behöver såna dagar oxå. Livet går så fort ändå, man hinner nästan inte blinka och så har ett helt sommarlov passerat och vi är på väg mot nästa. Höstlov. 

Fick PM för jaktprovet i Uddevalla idag och vi står låååångt ner på reservlistan. Med tanke på hur lite vi har tränat i sommar så gör det inget men i veckan tänkte jag ta tag i jaktträningen ordentligt igen. Det är på tiden kort sagt. 

Sen får jag försöka få i hop Mints vallningsträning iaf, hade verkligen behövt den där helgkursen men vad gör man ? Vi ordnar det ändå. Det löser sig. Hon och Hanna ska börja på agility i veckan, det har Hanna längtat efter länge länge!

Imorrn är det måndag, full fart!

Ha en skön vecka mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar