fredag 6 juli 2012

Ved ved ved ved....


Ved värmer. Ved skapar trivsel. Ved tar plats. Ved ger träningsvärk!

Men nu är den inne, hela vinterns skörd med avverkade träd är sågad, klyvd och inburen och pannrummet är fullt av ved så det är klart för vintern! Jätteskönt!

Denna veckan har varit ganska hektisk minst sagt. Till skillnad från alla andra år i början av juli har jag jobbat på som en liten gnu och dessutom krävt in en hög med momsar från kunder för att kunna göra augustimomsen snarast...resten av familjen har semester tre veckor före den ska vara inne och jag känner att jag vill oxå ha semester då...

Så nej inte mycket mera än jobb och vedinkörning denna veckan. Kroppen är helt slut. skulle varit på utställning med Annie i veckan men har dels varit dåligt väder för förberedelser och dels så fick min bil punka här igår så nej, vi stannar hemma. 

Ha en skön helg därute!



1 kommentar:

  1. Saknade dig i vmo..de gick inget vidare har tappat fokus men den som vann hade bara 150 så de va skit för alla verkade det som...men det va himla kul att se Hanna tävla eftersom jag tycker hon är så himla bra med sina hundar.....
    hoppas vi kan träffas ändå någon gång i framtiden.......
    va rädd om dig och dina leder

    kram wivi

    SvaraRadera