tisdag 10 juli 2012

Tisdag och vart tog sommaren egentligen vägen?



Idag har regnet öst ner mest hela dagen. Grannen ringde strax före middag och sa att jag hade får på rymmen och när dom väl var inne så tog jag hundarna och gick en runda, det regnade på tvären och det blåste så det liksom kom moln av regn i luften, det kändes som rena rama hösten! Det var hemskt milt uttryckt! 

Dom skyller regnet på jetströmmar.........................kan inte nån bara hoppa upp och ta ner den där jetströmmen så vi får sommar? Allting har liksom kommit av sig och man tar sig inte för nån ting, jo iofs jag får jobbat undan härinne, det får jag. Imorrn ska jag ta Hanna med mig och måla stallet en del av det iaf, och så får det bli en fikatur. Det har öppnat ett café i gamla stationsbyggnaden nere i byn. så får det bli. Vi kan inte bara sitta inomhus och regna bort...går inte. 



Sån här får det nog bli till fikat på kursen på söndag! Mums!

Ha en fortsatt skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar