torsdag 19 juli 2012

Hur svårt ska det behöva vara?


Idag var det dags för nytt trutpass. Håll truten. Två kråkor, en and och så då fru trut fick följa med ut i hagen för litet sök. Började med att fästa ihop vingarna på denna stora trut och då kom den in utan några som helst problem. Inga alls. Hej och hå, glad matte!

Nästa vända tog jag loss ena vingen. Hej och hå samma tempo in inga problem. 

Sen började det. Släppte loss båda vingarna på pippi och nej se då tyckte Chili att ja ska det vara på det viset, då ska iaf inte jag hämta den! Ta den själv morsan! 

Meeeen...trägen vinner! Till slut fick jag henne att hämta den och ta den med in till mig! Puh! Träningen fortsätter, det är bara så himla tråkigt att man ska behöva bli rosenrasande innan hon faller till föga och liksom säger ja ja jag tar väl den då!

Sen idag har jag kört ett varv på motionscykeln, bakat karlsbaderbullar och mockarutor och så har jag varit hos massören. Helt vimmelkantig när jag kom hem!

Hanna har oxå satt fart på sina ben, cyklade igår cyklade idag, har gått ner hela 5 kilo på sistone! Härligt jobbat får jag säga! Idag var hon med hos massören, för lite energimassage och igångsättning och uppstärkning av rygg och bålparti. Hanna är full av tillförsikt och lär nog bli en riktig liten träningsgalning vad det lider, hon känner sig pigg och fräsch igen!

Nu blir det kvällsmat!

Ha en härlig kväll, nu ska om inte vädergudarna har helt fel faktiskt solen snart komma, och stanna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar