fredag 8 juni 2012

Härliga sommartid!


Så var det fredag igen, förra året den här tiden slutade kidsen skolan! Den dagen var det väldigt mycket bättre väder än det är idag kan jag säga...

men i morse var vädret helt ljuvligt! Soligt och alldeles blå himmel. Jätteskönt! Sen mulnade det allteftersom förmiddagen gick och när jag var i Laholm hos revisorn så var det mulet men jätteskönt. 

När Hanna kom  hem hade jag precis mockat och fixat klart i stallet och vi tog ett träns och körgjorden och gick ut till hästarna i hagen. Dags för Annie att få träns på sig! Hon tyckte det var sådär mysigt...men gick fint efter en stund. jättefint. Tog på henne gjorden oxå och sen gick vi ett antal varv i hagen, vi går framåt, vi backar, vi gör sidvärtes rörelser och så går vi framåt igen. Allt för att hon ska vänja sig bli hanterad och lyssna på signaler. Går jättefint, hon är verkligen supertrevlig den tjejen!

Hanna gjorde en massa annat med Zimone under tiden. Dom sprang, dom gick, dom gjorde volter och allting utan grimskaft och med lite godis i handen. Supermysigt! Nästa gång ska jag smyga med mig kameran ut....

Lagom tills vi var klara så kom regnet och sen har det regnat hela eftermiddagen! Nog för att vi behöver regn men iaf....skulle gott kunna tänka mig lite soliga härliga dagar.....men man ser nu när det regnar vad det väller ner pollen från himlen! Vatten pölarna är alldeles gula....

Det blev sommarlunch idag, potatis och sill och givetvis färskpotatis från goa Mika och hennes gårdsbutik utanför Falkenberg. Mumsigt! och så mysigt när hela familjen sitter ner och äter och småpratar vid bordet....underbart!

Ja och nu blev sista stora bokslutet klart för denna vändan idag och nerlämnat till revisorn, bara några småttisar kvar, några momsar och sen börjar vi på ny kula med bokslut per den siste juni :O). Men, det är inte lika brådis!

Ha en riktigt härlig helg!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej

    Tack för dina rader i min gb! Kul att du gillar valparna, fast 3 har flyttat nu, har bara en urgo och mysig kille kvar, som jag hoppas snart oxå får flytta till ett bra hem! Önskar dig oxå en bra och trevlig helg, kram Rosa...

    SvaraRadera
  2. Nu hörde jag över skogen att du kommer till stan en runda. Va roligt då måste vi ju träffas. yster sa att du skulle vara med o tävla kanon kul.Jag har bokat in den dagen redan. ha en underbar lördag kram Beijan

    SvaraRadera