torsdag 29 december 2011

Öronproppar is da shit!

Ja ni som läst här sista tiden har säkert inte undgått att jag numera när det stormar sover med öronproppar. Jag har av allt blåsande och lösa takplåtar bliivit lätt nojjig över att det ska skramla sönder så att hästarna får en större hjärtinfarkt därinne och slänger sig ut, ja jag är nojjig jag vet. Maken har dock lagat taket så det är ingen fara med det men ja en väninna sa till mig häromdagen att hon var rädd när det blåste och jag avskyr ju extremväder redan innan så nu är det inte precis bättre...kan jag inte påstå.

Imorrn är näst sista dagen på året, nyårsmenyn iår är redan sammansatt, det blir kräftsoppa till förrätt, biff wellington till huvudrätt och till efterrätt parfait på hemmavärpta ägg och varma hallon. Mums!

Inatt slipper jag nog dock öronproppar, önskar er alla en god natt!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt det är att det finns öronproppar att plugga in när man vill sova ostört. Själv sover jag nästan jämt med öronproppar. Det är så skönt att plugga in dem och höra hur om världen stängs ute allt med när propparna expanderar i öronen. Till slut så blir det verkligen helt tyst. Fler borde verkligen testa att sova med öronproppar. Hur skönt som helst. Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
  2. Dom som är på bilden är supersköna!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset. Jag ska ta och testa dem.

    SvaraRadera
  4. Biff Wellington - hm, det låter nåt det!!! Det måste jag kolla närmare på.
    Överhuvudtaget låter din nyårsmeny jättegod Ulrika! Önskar nu dig och alla dem du älskar allra mest en fantastiskt nyårsafton men framför allt ett härligt livfullt harmoniskt valpfyllt framgångrikt 2012. Hälsa småkissarna från mig! Kramelikram!!! Mickan

    SvaraRadera