lördag 16 oktober 2010

Är det konstigt att man längtar bort ibland?

Satt och kikade bilder, kuuunde inte låta bli, jag vill så gääärna åka till England och åka runt, jag ääälskar det landet, älskar husen, älskar naturen, att sitta och se filmer från England där dom åker runt är ljuvligt, alla dessa trånga gränder och gator och byar...I löööööööööööööööööööööve! Sambon frågar mig varje gång vad ääär det att se????? och så hittade jag ju då detta reportage från Cotswolds häromdagen, ja jag bara måste dit! nu har jag ju tänkt mig fira min 40års dag nästa år i London, kan man inte kombinera det tro? Till cotswolds och till London? Det måste gå att kombinera på nåt sätt :O) Bara titta på huset, det är ju som hittat ur en sagobok om Beatrice Potter och ALLA bilderna i reportaget ser likadant ut....som ett litet sagolandskap hittat i en vacker sagobok....

Sen skulle jag väl aldrig lämna berget frivilligt och mitt hem men till detta sagolandskap måååste jag bara åka nån gång!!!!!

Idag skulle vi varit på klickertränarföreläsning. Men jag och morgnar. Har varit uppe ungefär 10 gånger inatt och känt efter så jag säkert kan andas, helnojjigt att sova med bara Hanna hemma. Men jodå, det gick ju fint men hur gick det med sömnen? Illa. Så imorse så bara drog jag täcket över huvudet! Somnade om tills sambon kom hem och somnade igen sen när han hade lagt sig. Vid kvart över nio vaknade jag med ett ryck av att Mint skällde. Tänkte hon skäller väl på grannen så jag la mig hårdare på kudden och skulle somna om. Inser då att hon skäller utanför vårt sovrumsfönster...på helt fel sida huset! For ur sängen! Såg först ingenting men inser sen att Mint står mitt på grusvägen! Dom var ute ur hundgården både hon och Chili! Öppnade ytterdörren, där satt Chili och tryckte mot dörren och in kom Mint som skjuten ur en kanon! Sen ett tu tre i nästa sekund kommer en bil och stannar vid kohagen! Ur kliver en gubbe och går upp i hagen! Nä nu....for ut och satte på mig morgonrocken bara, vad var det för kaos som pågick i skogen???? Jo då hade hans jakthund farit hit upp och ja han måste ha krafsat på låset på hundgården för det låg en meter ut i gräsmattan och den dörren öppnas åt fel håll så tjejerna kan omöjligt ha tagit sig ut på egen hand! Så han har krafsat på den och fått ut dom och sen gett sig vidare ut i kohagen och där var ju inte kossorna för glada....ja ägaren sa att nej han jagar nog inte dom...nej jagar han dom så lär han bli jagad själv...gudars det kunde gått illa!

Sen idag har det varit stora matlagar förmiddagen härhemma, jag tog upp kött igår när jag rensade frysen, fyllde hela tvättbaljan med ensamma köttbitar som legat och blivit kvar i frysen, nu skulle dom bli färs! Det blev 5 liter med stekt köttfärs, 2 köttfärslimpor och 3 stekpannor med köttbullar! Skönt att få det gjort och gott att ha i frysen!

Sen blev det städning i eftermiddag, en långpromme med hundarna och nu ikväll har Mint och Hanna gjort nån bana på gräsmattan härute och så har vi kört markeringar med Chili sen! Alla trötta nöjda glada! Imorrn blir det träning på sågknorren!!! Kul kul!

Ha en skön lördagkväll och en skön söndag!

1 kommentar: