tisdag 28 september 2010

A survivor.....










idag är det höst ute! Det blåser snålvind och jackan åkte på idag när jag gick ut med hundarna, vinterjackan! KALLT! Men det är ändå skönt att vara hemma, trots snålblåst och höstvindar! Jag älskar den där känslan av frisk luft, man får ner luft i lungorna, man riktigt känner att det är syre i luften!
Igår kunde jag iaf inte hålla mig längre, jag var ute och sprang en tur sen ett pass styrketräning. Jätteskönt! Satt och pratade med Camilla idag, på flygplatsen köpte jag mig en svindyr nattcreme....en antirynkcreme. Vägrar bli en gammal försoffad tant med rynkor, grå hud och slapp överallt! Trodde det bara var jag som kände så men Camilla var visst inne på samma linje. Tanten är ett utdöende släkte kom vi fram till :O).
I höstvindarna idag har jag plockat in mina pelargoner. Ett pelargonintresse som har falnat i sommar, det där att sitta och läsa till salulistor och känna jag måste ha! det finns inte längre. Däremot är jag jätteglad för dom jag köpte av karin, dom lever allihopa och dom blommar! Men slängs inte på hösten....idag fick dom komma in, nu är det bara en stackars pelargon kvar ute på trappen, den ska oxå få komma in.
Många av sorterna jag har blommar tacksamt fortfarande och jag hoppas på en mild höst så jag får njuta av dess vackra blommor länge.....
I lådan med pelargoner satte jag i somras jag tror det var en bouganvilla? Den glömde jag sen lika fort som jag hade satt den och det var då det var så varmt så gissa vad som hände? Jo den blev bara en pinne....men ändå lät jag den stå kvar...och idag när jag ryckte upp pellarna, gissa vad jag hittade? Jo en glad liten pinne med lite blad på! Så den fick komma med in den oxå och få en helt egen kruka!



Slutligen en bild på vad jag har beställt av Lena, hoppas dom klarar resan! Visst är dom fina????? Har beställt med röda änglar på, gå in på Lenas sida och kika du oxå! www.denlillaboden.dinstudio.se.

En annan sak som är helt underbar är att gå ut och träna igen. Chili hon löper men trots det gick vi ut och körde ett pass i hagen igår, hon fick låååånga minnesmarkeringar, hon fick markeringar med dolda nerslag, långa linjetag med störningsmarkeringar och lite dirigering! finfint Sickan! Mint fick ett lydnadspass igår oxå och det går bättre och bättre! Läser just nu boken som heter Från Valp till Stjärna, kanonbok och full av träningsinspiration!

Nu ner i mina papper igen!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar