onsdag 30 juni 2010

Full fart!

visst är det väl underbart när man känner att det händer nåt! Just nu händer det väldans mycket här! På träningsfronten! Idag var vi hos Birgitta och tränade igen på kennel Meadowlark och gick både igenom vad vi skulle ha tränat på tills idag och så fick vi ny läxa tills nästa gång! Läxan var avlämningar, undan med snodden och sökträning. Själv kände jag att jag ska börja träna inkallning oxå från att hon är därute, den sitter inte ens halvdant. Att bryta henne när hon jobbar är nästintill ...omöjligt. Så inkallning och fotgående ska vi träna förutom det vi fick i läxan. Tänkte jag. Men det tränar vi ju separat.

Det är så fantastiskt roligt att verklilgen ha kommit igång med träningen och Birgitta är både glad, positiv och väldigt rak och ärlig med vad hon tänker tycker och framförallt saklig. Hon ger en sån enorm energi när man kommer därifrån, så är det konstigt att jag ställde mig hemma och började träna avlämningar?

På vägen hem åkte jag inom City gross i Ljungby, kan man tänka sig en trevligare fiskavdelning än den dom har på city gross? Både i Halmstad och i Ljungby så har man nästan lust att köpa en av varje, just för att avdelningen är så trevlig! Idag blev det lax som var fyllda med philadelphia och hade en parmaskinka bit runt om sig, in i ugnen i en halvtimme, vips klart! Med nypotatis och romsås till blev det en superb måltid!

Ja så i helgen är jag då barnlös....så i helgen blir det träning, lite träning och sen mängder av träning! Om tre veckor är det time igen, upp till Moheda på nya avstämningar!!!!!

Ha ett fint avslut på veckan!!! NJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT av livet!!!!!

3 kommentarer:

  1. Det låter som godis i mina öron!! Får bara önska dig lycka till för nu går de undan...Jag är lite sugen på att hälsa på dig någon gång i aug. el när skolorna har börjat...
    Ha en fort. lyckad träning
    kram wivi

    SvaraRadera
  2. Vi bor ca 5 mil från Gävle = )

    Ha en underbar kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Fint att du tillagade laxbiten, finns tydligen de som köper dem och tror att dom ska ätas som dom är ;)

    SvaraRadera