söndag 6 juni 2010

Du gamla du fria....

idag är det Sveriges nationaldag och den här flaggan syns vaja över nejderna överallt i vårt avlånga land!

När jag själv skulle hissa flaggan idag lyckades jag däremot med bedriften att linan fastnade längst upp och flaggan kom ner till mig igen, fästena som vi köpte till linan passade inte helt vår flagga kan jag säga och det gjorde inte den extrafästning jag satte dit, hade jag spänt det lite hårdare hade det kanske funkat men nu gjorde det inte det. Följden blev att nej det blev ingen flagga i Tygared idag och vi lär få fälla flaggstången för att få ner linan....ATTANS!

Igårkväll var fru räv här igen...åååå om jag finge syn på den där damen! Jag hade lätt kunnat springa ikapp henne och göra om henne till nåt annat! Femte hönan hon tar för mig nu...sååå trött på henne! och en av mina stora fina RIR hönor givetvis! Nu får det vara nog, just nu sitter hönsen inne i sitt hus och kurar, dvärgarna har jag precis släppt ut i hopp om att dom skulle ha värpt på förmiddagen men där var lika äggtomt som ett vacuum :O). Dom stora får vara inomhus i avvaktan på annat. Funderar på att ta min hund och gå och se om jag kan hitta grytet, det borde hon lätt kunna leta upp och jag tror inte honan lämnar grytet så långt för att hitta maten....

Idag är vädret lite svalare än igår, igår var vi ute mest hela dagen jag och ungarna, Hanna hade en kompis här som sov över och jag tror i ärlighetens namn inte dom fick lagt huvudet på kudden innan dom sov som små stockar...i morse vaknade jag kvart i åtta av att dom satte på tvn på högsta volym men sen blev det tyst igen och jag somnade om..tysta som små möss var dom. Gullungar. Lyckades iaf bli lite solbränd igår med huvudbenämningen bränd igår så idag kan jag sitta inne och jobba med gott samvete :O)

Ha en fin söndag allihopa!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar