fredag 18 juni 2010

Blommor och vänner ger frid åt själen!!!!!





å vad det är skönt att ha varvat ner igen! Just nu går jag i nån slags dvala och bara mest är....det är sååå skönt!

Tisdagens utflykt var precis sådär härlig som den skulle vara om man bortser från att vi fick punktering på vägen ner till tyskland och att åskan hade gått härhemma när vi kom hem och snott med sig vårt modem. Men men. Vi köpte ett nytt däck i Tyskland och ja ett modem finns det väl dom som lever på att göra? Så det ordnar sig. Vi fick mycket gott med oss hem och fick både shoppat nya skor och nytt cyklop till Hanna dessutom!

Igår var jag och tränade tillsammans med Lisbeth i oskarström. Hade en sån mysig dag. Åkte till Nissaström till en kund först och fikade och satt och pratade, såå mysigt och sååå goda wienerbröd! Sen vidare till oskarström och satte bilen på parkeringen och bytte skor och satt och funderade på ingenting, jag var tidig så jag tänkte inte så mycket på det. Ensam var jag på parkeringen. Efter en liten stund satt jag och tittade på den lilla grusvägen som gick ner från parkeringen. Undrar vart den går? gick över slänten vid stugan och där var Lisbeth! Ja där hade jag kunnat sitta och vänta! Gjorde samma misstag sist när jag var där och tränade! Flyttade bilen och sen sprang två och en halv timma iväg, vi pratade, tränade och fikade. Så mysigt! Men det får absolut inte dröja så länge tills nästa gång...

Idag har jag sovit middag. Bara en sån sak. Gott! och så har jag städat härhemma, planterat lite blommor jag fick på posten och grejat lite. Jätteskönt! I lugn och ro....tänkte gått ut och skyfflat ströbädd men har inte hunnit så långt idag och vädret har inte varit direkt kul heller kan jag inte påstå! Men lite blomsterplantering har det blivit, finns det nåt så gemytligt? Blommor och vänner, dom ger frid åt själen! Just det där att känna att man är vänner, man kan prata om allting, man kan vara sig själv och det gör faktiskt inte nåt att man inte ses på länge, man har lika mycket att prata om iallafall! Jag är så glad för mina vänner, allihopa! Anna skrev i sin blogg förut att hon gillar hundfolket, man träffas man tränar, man tävlar, man pratar man skrattar och man har roligt och visst är det väl så att det är en viss typ av människor som håller på med djur oxå? Människor som bryr sig om varandra....ja dom flesta iaf:O) det är ju det där med barn och djur oxå, barn som växer upp med djur får en helt annan syn på empati, på omsorg och ansvar än vad många andra barn har, ja jag skulle kunna hålla på länge men nog är det en underbar värld att växa upp i? Jag tror inte på det där med dagens ungar att dom sitter vid sina datorer timmar i ända och ändå ska kunna fungera ute i arbetslivet sen, man sitter och plötsligt sorterar människor i irl och via internet. Man lever ett liv på internet vid datorn dygnets alla timmar och datorn blir plötsligt viktigare än att leva sitt eget liv...nej jag tror inte alls på det där, det visar mer om hur ytligt samhället har blivit....

Mina blommor kan jag sitta och påta i i timmar, att gå och dra ett ogräs här ett där och sätta lite nytt där, titta på den blomman som blommar där, flytta lite här, ta ett visset blad där...det ger sån lugn och ro och sån lycka! dom är så tacksamma blommor, dom är nästan alltid lika glada och möter en med en glad blomma bara solen visar sig minsta lilla...det är lycka...

I helgen blir det först träning med Josses gäng utanför Asige, och sen blir det kalas hos pappsen i morrn eftermiddag. .Söndag åker Hanna på ridläger!!!!

Ha en go helg allihopa och vi håller en liten extratumme för Åsa och Fajta som startar SM i lydnad i helgen!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar