torsdag 6 maj 2010

Vem går du och lyser efter?



frågade sambon mig ikväll....ja det kan man ju undra. Ännu en höna är nu borta, en svart svarthönekorsning, men det som är lite lustigt då är att dom gröna äggen oxå har försvunnit dom sista dagarna? Så jag tror faktiskt att fru höna har lagt sig på ägg....Nåväl, vi får väl se, annars har väl räven varit hungrig igen. Tröstlöst isf...

Här går det väl annars sin gilla gång kan man tycka. Just nu jobbar jag nästan häcken av mig, har nog gjort knappt hälften av alla deklarationer som ska göras men har fått in det mesta materialet iaf. Har ett par jättebokslut kvar dock...Hanna åker till sin pappa imorrn och ja det är rätt skönt på ett sätt för då får jag jobbat undan en massa förhoppningsvis, känner att jag behöver varenda timme jag kan på att jobba...idag var jag hemma nån timme mellan jobb hos kund hela dagen och möte på kvällen, igår satt jag och jobbade till tjugo över elva....man blir lite trött och helst av allt hade jag velat använda helgen till att bara vara, gå och strosa, se på tv och slippa bry mig om någon eller något alls, bara gå i min egen värld. En förbjuden värld när man är förälder tycker många men jag kan tycka det är guld att bara få vara ensam emellanåt och göra precis vad jag vill....kunna gå ut och äta, gå på bio, åka och shoppa, åka och fika, bara vara! Livet går i 500 knyck annars och då är det rätt skönt att bara få vara sig själv en stund...

I veckan har jag spårat med både Chili och Mint, Mint har fått gå sitt första viltspår och Chili gick ett spår som var två dygn gammalt. Båda skötte det galant och i helgen blir det fler spår! Mint och jag ska på valpkurs på söndag, det ska bli skojigt!!!!

Ha en fin helg allihopa!

2 kommentarer:

  1. Ta inte ut dej med allt jobbande!!!
    Tråkigt med hönan, hoppas att det är som du tror! Att hon ligger på ägg.
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Ullis.

    Idag har Theo och jag varit på personspårskurs och han är så duktig. Det är riktigt roligt!
    Kul med valpkurs kan jag tro :)

    Trevlig kväll

    Kram Mia

    SvaraRadera