tisdag 11 maj 2010

Kackel i hönsgården!

Idag har jag äntligen fått städat ur hönshusen, båda två! Sååå skönt att ha det gjort! Åkte om lantmännen idag och köpte en bal sågspån som förvisso var tre gånger så dyr som den brukar vara men iaf. Måste man så måste man. Fint blev det och efter städningen så bar jag ut sju RIR ägg jag fått på posten idag och la under vår stora höna Hedda. Fina stora Hedda petade in äggen under sig och bredde ut hela sig över äggen...miiiina ägg verkade hon säga. Får hoppas det blir lika fiiiina kycklingar av dom!

Ikväll däremot när jag skulle släppa in hönorna i lilla hönshuset så var det ett väldans kackel. Det var inte alls den ordningen som var när dom gick ut i morse????? Ingenting var där det skulle???? Ett väldans liv och kackel och ingen skulle gå in i denna nyordnade bur utan fick jagas in medelst schasning...hoppas dom kommer över nydaningen tills imorrn ;O).

Ikväll har jag haft tupperwareparty härhemma, tack Pernilla för en fin presentation och tack alla som kom! Roligt och ja vi fick köpt lite burkar till förrådet!

Igår var vi på klubben, jag skulle hålla teori och Mint hängde med ut, husse gick en sväng i skogen med Chili istället. Fick tränat lite och igår la vi platsligg själv med en grupp på varje sida plus en hund rakt framför som gjorde inkallning. Hon låg kvar som en liten padda, väldigt väl medveten om vad som hände men i lung och ro utan en tillstymmelse till att resa sig. Jätteskönt! Hon är så följsam och så go att träna! Det är så himla roligt!

Ikväll känner jag att jag har fått nog av människor som är så in i bänkens falska och skenheliga, som tycker att fiolen ska sitta där dom tycker och som anser att man ska hjälpa så fort det ropas men som inte har en tillstymmelse till hänsyn mot omvärlden. Som bara ser till sig själva och som påstår att dom är måna om andras lycka men som rakt igenom bara och enkom tänker på sig själva! JAG tänker då inte acceptera längre, nu får det banne mig vara NOG!!!

Ha en skön helg! Det tänker vi ha :O)

3 kommentarer:

  1. Tack själv för en trevlig kväll! Var helt matt i mössan när jag kom hem och vägen var såååååå lång!! GÄSP!

    Asså, hönsen ville inte ha nystädat :O Då slipper du ju det fram över *S* Ett "måste" mindre.
    Håller tummarna för en massa fina RIR kycklingar nudå! När jag kom hem hade det kommit lite Brahma och Isbarkycklingar <3 sött sött sött!!!

    Ojdå, märkte inte av din irritation under kvällen... hoppas du kan placera fiolen på ett bättre ställe, som passar alla ;)

    Kram kram å ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Det var ord och inga visor! Ja - det sista alltså. :-)

    Lycka till nu med dina kycklingar. Dom två jag har gåendes här verkar trivas, trots att vädret är för tråkigt! Rapport om de andra kommer så fort dom kläcks.

    SvaraRadera
  3. Ack så trevligt med ett rent och fint hönshus! Det varar alltför kort tid kan jag tycka. Kul att den duktiga hönan vill ruva :)

    //F

    SvaraRadera