onsdag 19 maj 2010

Från klarhet till klarhet...

igår var Hanna och red privat igen för Linda och ja måste säga den lilla tjejen hon går från klarhet till klarhet!!!! Igår lurade Linda henne och bara sa åt henne att fatta galopp.....för fem månader sen satt samma lilla tjej på en rätt liten häst och skrek så fort man nämnde ordet galopp och så grät hon och ville gå av hästen...nu bara gjorde hon ett konstaterande, okej! I lördags galopperade hon på en större häst än liten b-ponny ensam två - fem steg, igår fattade hon galopp helt på egen hand och galopperade varv...efter varv....efter varv....med lite trav emellan...största steget för henne har varit att släppa sadeln, NEJ det kan man inte mamma! Igår var hon tvungen att ta tyglarna, korta dom, och insåg plötsligt, mitt i galoppen, att jag behöver inte hålla i sadeln! Ungen satt och galopperade ensam på hästen, utan att hålla i sadeln! Heja Hanna, min fantastiskt duktiga lilla tjeja! Stora tjeja!!!!!

Ja så nu är jag enormt sugen på att skaffa häst.....jättejättesugen....en häst som både jag och Hanna kan rida på....hon kan fortfarande inte helt klara sig själv i sadeln så det dröjer nog ett tag och ja det är ju det där vart den ska vara....men när det har mognat i magen så har jag nog gjort plats åt den...man kan inte ha allt här i världen men vissa saker kan man inte heller vara utan...Vi får se...

Idag har vi varit i trädgården jag och sambon, blev ju så fint väder! Har planterat lite, räfsat och igår klippte jag gräsmattan....ååååå säger hönsapönorna och svassar runt likt prinsessor i trädgården och bara är....idag har dom legat platt fall på gräsmattan och gassat i solen...jag tror att dom liksom vi älskar att vara i solen...

Imorrn går vi långrunda på morgonkvisten jag och vovvarna, skulle varit hos birgitta och tränat men hon fick förhinder så det blev inget, det blir långrunda imorrnbitti och sen ska jag nog baka nåt imorrn innan jag sätter igång med morgondagens måsten...

Må väl i solen allihopa!

1 kommentar:

  1. Vad härligt stolt hon är nu då! Men du är väl ännu mer thihi..
    Ha en skön dag
    kram wivi

    SvaraRadera