tisdag 23 mars 2010

Penseer = nu är våren nära!!!!!



Penseer är väl om nåt en vårens budbärare? Dom står där alltid lika glada och pigga trots frost trots regn och rusk och bara glänser oss igenom våren!

I helgen har jag lyckats få tag på två olika sorters penseer, först en omgång på petab i landskrona och sen en omgång hos vellingeblomman! Underbara vackra blomma, du ger en sån underbar lyckokänsla, en känsla av vad som är på väg!

Ja det är ju inte utan att man går och gluttar i rabatterna nu när snön ÄNTLIGEN har släppt taget om naturen! Det är såå härligt! och på ett och annat litet ställe så nog gror det! Jag köpte en liten gullviveplanta förra året och den har kommit upp i rabatten, likaså en liten planta av ...ja och så har jag glömt vad den heter. Lökar har oxå kommit upp en hel drös både här och där! Våren är på VÄG!!!!!

I helgen har det annars varit snörvligt på alla fronter härhemma. Först Hanna, sen jag. för en enda gångs skull så har jag stängt av mobilen,talat om att jag är sjuk och faktiskt gått och lagt mig och sovit...jätteskönt! Jag kände det är inte en enda människa som tackar mig för att jag sitter uppe och snörvlar och bryter ner kroppen inifrån och sen tar flera veckor på mig att kurera mig! Istället har jag vilat, planterat mina blommor, sovit, sett på tv och tagit det väldigt lugnt...jättehärligt!

Imorrn fyller världens allra bästaste sambo år och nästa vecka är det min gullunge som fyller år!!!!!!

Ha en härlig vecka allihopa!!!!

1 kommentar:

  1. Hoppas du känner dig piggare!!
    Två som fyller nära...så mysigt att baka massa onyttigt gott med inga kalorier Thihi...Kom på en idé bjud upp honom till gräddhyllan....
    Ha en bra vecka
    kramen=)

    SvaraRadera