torsdag 22 oktober 2009

Vad säger man när man hittar en sån här...?

ja i ärlighetens namn så blev jag först alldeles förstummad. Bara stod och tittade på klöven som är efter ett rådjurskid, den låg över den understa tråden, en liten bit nedanför boningshuset bara ner i fårhagen. Det är då man tackar sin goda stjärna att man har stark ström i tråden eller????

Det är alltså ett helt ben från ett rådjurskid och ja frågan är ju VEM har suttit där och ätit rådjur???? Det syntes tydligt att någon suttit där i backen, eller stått. Men inte ätit skulle jag inte tro, när jag tog upp klöven så kändes hela jag som i en skämtfilm...lite ström kan man säga. Där hänger som synes en bit slamsa kvar på skinkan oxå...färden har gått över den övre hagen i flygande fläng troligen, där är en stolpe som fått sig en törn däruppe och jag tänkte den är säkert rutten då men inte då. Den var hel och fin....har *bara* lagt sig ner av tyngden troligen då.

Ja jag tycker nog för min del att det är lite otäckt....att någon sitter och äter upp ett rådjurskid som ändå är rätt stort när fåren går i hagen bredvid...hua!

Vi fick ju gått en promenix iaf jag och chili, gick över hela hagen sen och kollade staketen. Sen körde jag ett pass lydnad i trädgården här innan jag hämtade Hanna i eftermiddag. Tänkte kört ut och tränat lite men jitter helt enkelt inte, jag flyger och far och så hade jag löner som skulle göras klara och jag ska nog ta in mina lammisar ikväll...

Igår fick vi ju iaf tränat tillsammans med Mia och det var nyttigt! För att ha lite distans till mig själv så är jag fumlig när det gäller nya saker, det här med knycking var nåt jag överhuvudtaget inte helt förstod vitsen med alls så det fick Mia visa. Sen gick vi och ja ska man göra flera saker samtidigt så ...ja det gick väl sådär kan jag erkänna. Sen just det där att nån tittar på en är nyttigt för Mia som vet att hon nästan kan säga precis vad hon tycker och tänker, hon poängterade att jag belönar fel saker. Och det är ju kontentan när man tränar mycket hemma på gräsmattan. Inte ens jag har ögon i nacken. Torsdagarna har innehållit så mycket annat sista tiden så jag har inte helt hunnit med. När sen kvällen kommer är iaf inte jag sugen på att ge mig iväg igen utan landar hellre i soffan vid tv-n.

Imorrn är jag iaf ledig, ska bli jätteskönt! sitter väl hemma och jobbar men sitter iaf hemma och kan sova en timma extra imorrn...ska bli sååå gott!

Ha en skön helg allihopa!

tjingeling!

1 kommentar: