tisdag 29 september 2009

E-ämnen och halvfabrikat...


..ja jag kan säga såhär att man blir ju MÖRKRÄDD över att höra om den svenska skolmaten! och över hur skolmatsalstanterna går och harvar år in och år ut utan att ens ha en åsikt....usch! Förfärades över när jag hörde om antalet E-ämnen i skolmaten igår och att några av dom är cancerframkallande, andra kan ge fosterskador. Det är ju HEMSKT! och våra ungar som är byggstenen för framtiden som ska driva landet vidare och så ger vi dom gummipotatis! Det är ju rent ut sagt vidrigt!


Nej det kändes bra att sätta igång brödmaskinen imorse och göra eget bröd, och jag kan lova att jag lusläste innehållsförteckningen på soppkonserven jag hade i kylen...nej inte några E-ämnen i den!


Ännu ett ägg hittade jag idag, det är min vackra stora höna Hedda som har behagat komma igång med sin värpning, hon låg och kurrade så fint i redet i morse! Heja Hedda!


Idag skiner solen och Hanna är hemma med ont i magen så jag har suttit och jobbat, jätteskönt att kunna sitta och sitta och ta kaffet på trappan sen! Underbart!


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar