onsdag 4 november 2020

Momsvecka betyder pappersarbete


Just nu ser mitt skrivbord ut ungefär såhär. Papper i en enda salig röra. Blandade i samma hemska röra. 

Varför?

Det är momsvecka och pga då att förra veckan slutade som den gjorde så blev det inget arbetat i helgen så nu återstår att röja i helgen. Röja och plocka ordning och skapa reda igen. Men det går rätt så fort. 

Njuter av att kunna vara hemma verkligen.

I dessa tider med Corona och annars. Kunna slippa åka hemifrån i mörker och vidrigt väder. Kunna bara gå upp ta en kopp kaffe och sätta mig och jobba. Jobbar nu ikväll med ett glas vin bredvid, dottern pluggar maken spelar och jag jobbar. Tyst och lugnt. Jätteskönt.

igår var jag och Inga på kurs. Lydnadsgrunder. Basickurs egentligen men roligt. jag har liksom fastnat i den där boxen med att jag inte redigt lärt mig hur rolig man kan vara när man tränar och går i gammalt tänk, tanten som var med kallade det gå på led och det är ungefär i den boxen jag är oxå faktiskt. Inga behöver aktiveras och jag behöver lära mig tänka nytt. Tänka kedjor och tänka roligt. Nytt. 

Jättenyttig kurs. Och rolig!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar