måndag 18 mars 2019

Aprilväder i mars


Vi går och väntar på våren nu alla tror jag. De senaste veckorna har det varit väldigt omväxlande väder, ömsom lite sol och sen inatt storm imorse rätt skönt ute rätt vindstilla för att sen övergå i nästan hagel och blåst igen. När jag och Belinda var i hagen på förmiddagen så satte jag mig ner i hagen och bara satt där hos henne i lugn och ro det var jätteskönt särskilt när solen kom fram mellan molnen. En timma senare vräkte regnet ner och vinden ryckte i huset. 

Nej nu stannar jag inne resten av dagen känner jag.....

Men, imorrn ska det bli vindstilla ute och i nästa vecka verkar temperaturerna gå upp igen. Det ska bli jätteskönt med härligt väder. I sommar ska jag fixa i backen nedanför gamla hönshuset och göra planteringar där och så ska vi ordna dammen vid ladan. 

Åt ankorna som blir kvar. Jag MÅSTE se till så resten av gänget åker till skåne sen, både gräsmattan och hönshuset liknar mest en dyngåker, det finns inga så slabbiga djur som ankor. Har en hel fin bal med vetehalm som ska in i hönshuset och i sommar ska det målas där oxå, blir så vitt och fint! 

och så ska jag göra nya reden, så trött på att dom äter upp äggen för mig :) .

Lyxproblem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar