fredag 15 mars 2019

Änglar i form av timmerbilschaufförer



ibland blir jag så varm i hjärtat så det nästan svämmar över. För en tid sen hade jag en timmerbilschaufför som jag när Belindas kotledsinflammation i höstas var ganska ny stoppade och bad honom smyga förbi med sin bil vilket han så gärna gjorde. Nu har vi ju Belinda ute i sjukhagen en halvtimma om dagen och idag när jag precis skulle ta in henne igen så tänkte jag att *jag hinner på toa* och sen nej det kommer något rasslandes på vägen! Ut i hagen och nere på vägen kommer en annan timmerbil. Stoppade den medan Belinda gjorde en rodeotur i hagen, tog in hästen och sen gick jag upp och tackade chauffören. Han berättade då att han hade full koll på att här gick en skadad häst, för det var hans kollega den förra  så han sa jag höll på att sakta farten och jag stannar så gärna . Ja jag blev alldeles rörd 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar