tisdag 1 januari 2019

Välkommen 2019!


så ramlade vi över nyår äntligen. 2018 är ett år jag gärna lägger till handlingarna även om det blev bättre på slutet så började det hemskt med vår älskade Annie och ja efteråt inser jag att jag dundrade rätt in utmattning med en smäll oxå. 

Orken försvann helt och hållet och lusten till allting med och vi bestämde oss för att sälja hotellet. Sen kommer den där att man känner att bokningar är bra men vi får inte sålt det så jag tror jag hade två eller tre morgnar på hela sommaren jag faktiskt kunde sova lite längre. 

Och som skytt när man bestämt sig för nåt vill man helst ha sålt genast. Många bud kom där men det hände liksom inget innan det till slut som en skänk från ovan small till och vi fick sålt och lämnade sista november.

Däremot så fick vi hem vår älskade lilla Mimmi, vår röda shetlandsponny med vilja som en stor elefant typ. Enveten som få men så underbart gosig och snäll oxå och samarbetsvillig. och Belinda fick komma tillbaka hem och fick börja tränas av Hanna dom bytte tränare och kom äntligen framåt i sin ridning. Jag har i många år tänkt om Hannas ridning att det ska inte vara såhär svårt. Det SKA vara roligt och inte jättesvårt!

Plötsligt händer det och vänder det! Underbart!

Nu i höst har Belinda fått diagnos kotledsinflammation men hon förväntas bli bra under våren, det är en lång konvalescens på en sån inflammation men vi tar det varligt och hon är ute i sin hage om dagarna och så får hon 40-45 minuters promenad varje dag. Vila och tid är det som gäller för sånt här så det får ta den tiden det vill känner vi. 

Så, nu blickar vi framåt mot 2019, året då jag ska jobba *bara* heltid och där vi ska ha vanlig sommarledighet, vi har haft julledigt och kunnat njuta och kunnat sova på morgonen. Saknar inte hotellet ett enda dugg och framför allt inte pelletspannan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar