lördag 8 december 2018

Ny almanacka ny dammsugare


förr om åren har jag köpt fotoalmanackor från personlig almanacka. Vet inte vad som hände idag men när jag var i affären häromdagen så kände jag att nej det där känns inte så viktigt längre. Jag köpte en vanlig hederlig i affären, en rosa förvisso men helt utan foton. Kändes helt okej faktiskt. 

Ibland prioriterar man om. Såg mig själv i spegeln häromdagen och kände jag börjar bli som min mamma. Eller min mormor. Tar över Hannas gamla kläder i garderoben, blir nöjd av att sopsortera och ja jag känner mig på det hela taget ibland ...gammal. Sen ett tu tre så kommer där en dag som idag när jag plötsligt köper ett halvt batteri med nya kläder, for och köpte mig en ny dammsugare. Ja det var ju den jag skulle komma till, munstycket gick sönder för ett tag sen och jag gick raskt ut i förrådet och tog in munstycket till grovdammsugaren. Kan duga kände jag, tills dammsugaren helt ger upp. Men sen kommer man till en gräns när man tröttnar på att byta munstycket i tid och otid när man far över huset och ska städa så nej idag blev det en ny.

Gav mig ut medan hanna gymmade och skulle handla mat och dammsugare och hjälp vad man kände att man hade legat några dagar. Trött som ett ufo när jag for hem. 

Mörkret sänkte sig redan vid tresnåret idag, fatta hur fort det mörknar när det väl börjar mörkna dessutom...jösses. 

Nu är det kolsvart ute. Minst sagt. Och regnet har öst ner hela dagen. Kan man sova runt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar