tisdag 18 december 2018

Morgonstund...


har guld i mun säger dom och jo visst är det så. Det är härligt att komma ur sängen och se dagen gry men jösses så skönt det är att somna om oxå när man kommer upp från stallet på morgonen.

Men nej, idag gick jag upp ur sängen, för en gångs skull. Dottern börjar skolan senare och innebär att jag kör ner henne till Laholm sen och tanken var att hästarna skulle få gå ut innan vi åker men naturen bjuder på töväder och lite is så då får dom vara inne en liten stund till.

Blev frukost på sängen åt dottern och frukost framför datorn åt mig. Mysigt. I lugn och ro. Tände ett ljus härinne och adventsljusstakarna och så såg jag i almanackan att nu vänder det...imorrn går solen ner en minut senare än idag och på morgonen står det nu stilla helt. ÅH så underbart! om en månad har vi fått en timma på båda hållen....det gör så himla mycket!

Idag blir det pappersjobb och sen lite julshopping på schemat, har handlat alla julklappar jag så jag ska mest med maken in en runda och få hem lite mat....gött!

Ha en fin onsdag därute! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar