söndag 2 december 2018

Första advent välkommen


med regn och gråväder kom den snabbare iår än vanligt kändes det som. Vi har haft en jättefin höst så det har inte känts som den har varit så lång. Tvärtom har den bara rusat iväg och nu har vi äntligen kommit till tiden med alla ljus i fönster och i trädgårdar, i affärernas fönster och på gator och torg. Älskar det. 

Förr om åren höll jag på en hel dag och städade och fejjade själv men i fredags gjorde vi det som sagt hela familjen och det gick i en väldig fart och sen gjorde jag det sista på golven igår. Städade även på det skitigaste stället i hela huset, i duschen. Duschen är verkligen ett riktigt räligt grisigt ställe. Svinto och skurmedel gjorde dock bot på det. 

Så nu har vi julefint och jag har inte köpt några julklappar däremot har jag planerat alla så det är helt i ordning. Iår ska jag sätta mig och skicka julkort oxå tänker jag. Älskar att få julkort, bara älskar det! och tycker det är mysigt att skicka oxå. Så det får det bli!

Får se om det blir julskyltning eller gymmet ikväll, känns mer som gymmet med hänsyn till vädret. En söndagsvana vi ogärna vill vara utan! 

Ha en fin första advent på er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar