fredag 23 november 2018

Ny sadel...igen


alltid är det nåt när man har djur. Ingas bukspottkörtelinflammation och sen en häst som började sparka bakut när man galopperar. Ja heja. Ryggproblem, sadelproblem, ryttare i obalans...kan ju inte fråga dom heller. Visade sig vara en sadelproblem. New forest är platta breda och ja då klämmer för smal sadel, hamnar i nån slags ryggläge och klämmer på det vackra stoets äggledare. Jättekul. 

NOT!

Ston är alltid ston dessutom. Ston har en väldigt bestämd åsikt om saker och ting. Man brukar säga om en valack att säg vad vi ska göra okej vi gör det. En hingst säger man till och han säger okej....let me think...okej. Ett sto säger lämna in en ansökan i tre ex och jag ska fundera på saken. 

Men, vi har en bra sadelprovare här i Laholm. Catrin på Dressyrgården dömde snabbt ut våra sadlar och sa att hon reagerar helt adekvat hästen och ska sparka bakut. Det gör jätteont på henne. Jo det har vi insett.

Idag är ny sadel inprovad och klar och ja Hanna ska bestämma om hon ska ha den...eller om hon ska ha en helt ny sadel i svart....

Ponnymamma? jag? japp! och en stolt sådan :) men ibland hade det varit skönt om det var som på min tid, man tog en häst, man tog en sadel och så red man. Täcken fanns knappt, jag hade ett täcke på min ponny som såg ut som en jutesäck :) 

Nu däremot är det fredagskväll, sista kvällspasset på hotellet är gjort, telefonen är omkopplad, svararen ändrad, numera ledig på fredagar från telefonen och ja imorrn är absolut sista frukosten jag serverar. Ever. Jätteskönt. Underbart. Fantastiskt. Cant wait. Helt jäkla underbart!


Ha en underbar helg därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar