lördag 27 oktober 2018

Snö på berget

Bilden kan innehålla: växt, träd, utomhus och natur

jo men vi förstod när väderprognoserna kom här i veckan att jo det blir nog snö hos oss....men att det skulle vräka ner som det gjorde det visste vi inget om. Hualigen. Mängder med snö, det vräkte ner halv sex när jag var nere i stallet och gav hästarna frukost. Vräkte ner, bokstavligen. Var så full med snö i skallen när jag kom in så jag fick torka av huvudet.....

Sen gav jag vår utekatt Rufus mat, åh om jag kunde få honom tam så han kunde bott i stallet tänker jag varenda gång det blir kallt men nej han envisas med att hålla sig på avstånd. Han kommer när jag ropar och han sitter kvar på ca en halvmeters avstånd men inte närmre. Absolut inte närmare. Kanske kunde jag lurat in honom i stallet, men jag vet inte. Vet inte hur det hade funkat heller. Känns inte okej när räven skriker om natten och kylan viner runt knuten. Men han låg iaf och sov i morse under gamla hönshuset och när han kom ut och insåg att det var snö på marken så gick han med höga ben in i maskingaraget och fick sin frukost. In i huset och åt lite frukost själv sen somnade jag om hur gott som helst...

Under dagen idag har en del gått men en hel del är kvar oxå och ikväll ska det frysa. Ska åka och beställa vinterdäck på måndag det är ett som är heeelt säkert....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar