söndag 2 september 2018

Söndag med höstfint väder och långpromenad


Jag älskar hösten och dess höga luft på morgonen, den är så full av syre och så underbar att bara gå ut i. Börja dagen i. Idag när jag släppte ut hästarna var daggen ännu kvar i gräset och solen den sken. Fick bli en kopp kaffe med gubben nere vid stenmuren vid stallet, så underbart! och sådär lagom varmt ute oxå. 

Den här helgen har varit en del undanplockning av gamla tomatplantor, har aldrig haft så många tomater! och igår när jag gick upp i hästhagen och stod och gluttade på eken däruppe, har aldrig sett så stora ekollon heller! lustigt med tanke på torkan!

Däremot är det inte mycket svamp i markerna, jo karl johan är här mängder, dom fotar jag bara, dom äter jag inte :) . 

Undanstädning, tvätt som kunde hänga ute och ja allmänt fint väder har präglat hela denna helgen. Nästa vecka ska bli helt ljuvlig vädermässigt så det kommer bli härligt! Gräset det växer så det nästan hörs så korna häruppe har fortfarande mängder med gräs!

Nu ska jag passa på att ta min lilla Mimmi och gå långrunda uppåt vindkraftverken. Gick med henne neråt dammarna häromdagen när det regnade, tyckte den bilden blev helt underbar. Helt vindstilla och ett stilla regn. Mimmi trodde nog det var en stor vattenbalja.....

Ha en fin söndagskväll ! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar