onsdag 12 september 2018

Saftiga goa tekakor och en buss som kom och åkte


Idag är det något som säger mig att jag har sänt iväg den sista bussen från hotellet. Nej det är inte sålt men det känns så i kroppen som om det är sista bussen som gick för min del. Himla skönt. Jag kommer verkligen inte att sakna mitt dubbelarbetande. Jag kommer sakna alla goa gäster som talar om när maten är god och att allt är topp men allt slit kommer jag inte sakna. Inte nånstans. 

Det var en dröm jag hade men nej det var inget för mig. 

Det där skrev jag förra veckan och sen kom jag inte längre. Nu har nästan en hel vecka gått sen dess och jag har börjat städa ut lite på hotellet igen, jag började när jag tog över och nu röjer jag igen. Det är så mycket saker överallt, så mycket skräp, men det är så skönt att städa! 

Härhemma har jag oxå städat i veckan, plockat undan och städat. Igår var jag så pysslig, gjorde gryta och bakade Mariettes goda äppelpaj. Så mysigt. Sen var det föräldramöte på skolan och ja vad ska man säga. Förra året gick allting klockrent bra lärare och ordning, nu flyttas ungarna hit och dit fram och tillbaka som tättingar. Helt hopplöst. Och väldigt oroligt. Att inget få veta men plötsligt är där ändrat i schemat igen. 

Idag regnar det och jag sitter inne och arbetar i lugn och ro och lyssnar på regnet. Katten kommer och går på mitt skrivbord och teet värmer gott i magen. Strax ska hästarna få gå ut och jag själv ska iväg till kund och jobba några timmar. 

Det är en härlig onsdag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar