lördag 22 september 2018

Höstvindar...


Åh det är lördag och stormen blev inte så farlig som vi trodde från början. Så himla skönt!Gick omkring härhemma och stormsäkrade och bar in, ja fördelen är att jag fick plockat undan och rensat men samtidigt är det alltid lite oroligt inför stormvarningar. Ibland ingenting ibland blir det så mycket värre. Men igår var helt lugn och när vi nattade hästarna var det stjärnklart och ganska lugnt ute. Sen har vinden tagit i inatt och det har blåst, det blåser bra ännu ute, men det är så mycket bättre än först sagt.

Det blev en magisk kväll för oss hästälskare igårkväll när Sverige tog silver i hoppning efter en rafflande omhoppning! Spännande fram till sista ryttaren red! Så roligt och så häftigt! första svenska vm-medaljen i hoppning på 16 år. 

Och så vann jag, jag som ALDRIG vinner någonting, jag vann en middag för två på Redimat i Helsingborg för mig och maken! ÅH jag tjöt rakt ut av pur glädje! Ska bli sååå mysigt!

Men först är det lördag, det blir fika för familjen på stan och lite klädshopping medan vinden blåser av och hundarna härhemma får sova middag, hästarna likaså. Hoppas kunna ta tag i både hundar och hästar när vi kommer hem igen . 

Ha en underbar lördag därute, håll i hatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar