tisdag 19 september 2017

Ny bil och själens lugn lägger sig


Bild från internet

Nu äntligen efter ett par års letande och vånda har jag fått hem min nya bil! jag som aldrig mera skulle köpa en bil med stjärna, dvs inte betala för något som *bara* är en stjärna. Ska aldrig säga aldrig mera. Nånsin. För att dra med det är den outstanding den där bakhjulsdrivna bilen. Helt klart.

Den är tyngre, starkare och bättre än min Hyundai. Bilen i sig var aldrig dålig men den funkade inte alls till det jag skulle ha den till och jag var bara frustrerad varje gång jag skulle ut och dra. Så nej jag är jättenöjd med mitt köp verkligen. Är sååå skönt och många stenar föll med mitt beslut.

Och annars har lugnet lagt sig på fler fronter. Just nu jobbar jag ikapp med alla små måste jag inte hunnit under sommaren. Man har en del när man börjar ligga efter....just nu håller jag på med ett roligare måste jag klipper ner mina pelargoner jag fick av Patrik i somras och säljer små sticklingar eller rätt stora sticklingar till den som vill ha och resten ska sticklas och sättas för rotning för blomning och eventuell säljning till våren istället. Älskar mina små blommor, nästa projekt är ett lysrör i ett rum på hotellet i källaren. Eller rejäl belysning av något slag som jag inte redigt vet ännu men något blir det iaf. För sticklingar. Övervintring får dom göra i stora salen i källaren, inga minusgrader, lagom ljust och ja det blir bra!

Och inga får träna på. Mint oxå. Har insett att dom små stunderna som sker på promenaden är bättre än inga alls och hundarna blir jättenöjda! jätteskönt!!!

Årets sista kull och första kull med kycklingar har oxå fötts på gården, gammelmor Ethel la sig på ägg och nej med sina nio år på nacken hade jag inte hjärta att låta henne vara utan. Hon fick helt enkelt ligga kvar och ut kom två små pycklingar. Jättesöta och rara och Ethel är en sån underbar mor. Vi har henne, hennes dotter och hennes barnbarn det är rätt så häftigt! tyvärr verkar inte dom här två få hätta men annars har dom andra hätta, det är roligt!

Nu lite god middag till ljudet av regnet utanför, ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar