måndag 15 maj 2017

Hästar som slåss


Aldrig trodde jag väl när jag tog detta kortet precis när hästarna kommit hem att jag skulle tvingas dela på dom igen pga att dom skulle nästan slå sönder varandra. 

Det började för några veckor sen när jag kikade ut genom fönstret, då stod damerna bakdel mot bakdel och bara slogs för glatta livet. Jag for ut i t-shirt och trosor och bara skrek och då gick dom isär och sen har det varit lugnt. Tills för några dagar sen när Annie började få konstiga märken här och där. Vi trodde det var att hon rullat sig illa men nej, igår insåg vi att det är det inte. 

Det började efter ridpasset när vi tagit på Belinda flugtäcke, då började Annie jaga  henne runt i hagen men hon slutade rätt så kvickt ändå och både jag och Hanna pustade ut. Nån timma senare var det dock dags igen och denna gången slutade hon inte. hon jagade Belinda runt runt i hagen som en galning och jag såg att Belinda blev tröttare och tröttare. Trots att Belinda sparkade för att freda sig så verkade Annie bli argare och argare. Vi for ut både jag och Hanna, med fara för vårt eget liv i princip så försökte vi få dom att springa åt olika håll för att få tag på en häst. Belinda ville gärna springa till mig det syntes men Annie var för tätt inpå. Till slut fick jag dock Annie att vika av och Belinda stannade så jag kunde ta henne och maken tog fatt i Annie. Det blev bara ett sparkmärke på Annie på halsen men för övrigt så blev det inget tack gode gud och ingen av dom har haltat idag heller. Det kan ju sluta med förskräckelse i såna lägen. 

Men, idag går dom i varsin hage. Eller gick för nu är dom inne i stallet. Dom brunstar som tokar båda två men nu får dom gå i varsin hage, och jag trodde nog det skulle bli lite rörigt där idag men nej dom har varit jättelugna därute hela dagen och det är jätteskönt. Det är som om dom fattar att här kommerinte den andra åt mig. Eller ja det är ju Annie som jagat Belinda. Belinda jagar inte Annie, hon mest bara skvätter och skriker när Annie kommer i närheten. 

Ston. Jo det ska tydligen vara typiskt ston. 

Mitt hjärta blödde igårkväll och jag var så ledsen, jag ville ju så gärna att dom skulle bli rediga kompisar och gå ihop men nej, ödet ville annorlunda. Tyvärr. 

1 kommentar:

  1. Hästar som inte kommer överens är inget kul. Det bästa är ju när de kan gå tillsammans, men det funkar ju inte alltid. Tur att ni har möjlighet att ha de var för sig. Jag läser här hos dig emellanåt :-) Det verkar gå bra med hotellet. Kul! Ha det bra och kram! /Ing-Mari

    SvaraRadera