lördag 17 december 2016

Tiden rusar...


Nu är hotellet vårt, vi skrev på papprena igår men jösses vad tiden har rusat iväg! Det har varit väldigt väldigt skönt att gå bredvid Marie så länge för jag känner att jag har ganska god koll på läget. Eller koll ska jag inte säga, men jag vet ungefär hur och vad och varför saker och ting måste göras, hur man gör en smörgåstårta exempelvis. Två stycken for iväg från köket idag, dom skulle visst på barndop. Hoppas vid min gud att dom var lika goda som dom såg ut, jag är rätt nöjd med garneringen faktiskt. Väldigt nöjd. Hade aldrig gjort en smörgåstårta innan i mitt liv innan jag kom på att jag skulle köpa hotellet och receptet är ju samma som Marie använt, men jag snitsade till garneringen lite idag med lite vindruvor, lite physalis och lite körsbärstomater. 


Nu är det iaf lugna gatan här fram till jul. Lite hotellgäster är det med julens evenemang är alla avbetade. Nästa evenemang som är planerat är på alla hjärtans dag, då bjuder vi på tre rätters middag och ett öppningserbjudande prismässigt på middagen. Man kan välja en två eller tre rätter. 

Gå in och läs på hotellets egen blogg; www.hotellfreden.blogspot.com

Ha en fortsatt jätteskön helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar