måndag 19 december 2016

En bok full av inspiration....


hur många av er därute såg på nobelfesten på tv? Mitt matintresse har väl aldrig sträckt sig riktigt så långt att jag suttit och tittat på det på tv, inte heller mitt intresse för kungligheter. Men iår satt vi och åt middag samtidigt som dom skulle börja ta in maten till borden och då visade dom boken på bilden ovanför. Jag har mängder av böcker härhemma för inspiration, inte för att jag ska laga mat i nobelfeststil utan just för inspiration. Började för många herrans år sen när jag flyttade hemifrån och började laga min mat själv. Slukade matprogram på tv lusläste tidningsrecept och köpte böcker. 

Fanns en tid när jag lånade böcker på biblioteket som barn oxå och satt och skrev av recept men det är en helt annan historia och en helt annan tid...

Hur som helst, den här boken den sa jag till maken den vill jag ha när jag fyller år! Idag kom min mor med den och nu ska jag sätta mig nersjunken i soffan och bara insukta alla fina bilder på all god mat.....

Kanske ett julklappstips? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar