torsdag 1 september 2016

Äntligen fredag!


En härligt solig fredag är det ute och helgen ligger framför oss och bara väntar., 

I helgen kommer det att bli lite jobb, hästträning, båda hästarna ska igång nu och behöver motioneras varenda dag helst och så blir det lite egenträning och den där extralånga pwn som jag och Hanna numera tar på helgerna. Man mår så mycket bättre och tjejmilen hägrar nästa år. Den går i helgen i Stockholm men både jag och Hanna kände att vi är inte där ännu och ska man springa tjejmilen vill man ju gärna kunna springa större delen av rundan...faktiskt. Målet är tjejmilen och prinsens minne nästa år . 

Igår var jag på brukshundklubben och dömde en träningstävling i lydnad. Frågar mig varje gång när jag är därute varför jag tvingar mig själv och Inga till att göra något som Inga tycker är sådär när hon faktiskt älskar lydnad. Eller älskar att träna på det sättet. Bara för att man hamnar i ett gammalt hjulspår innebär det ju inte att man måste sitta fast däri. 

Dom nya lydnadsreglerna kommer nu äntligen till våren. Så himla skönt! Känns som om dom passar mig och Inga så mycket bättre än dom gamla och dessutom så känns lydnadsreglerna enligt gamla reglementet just väldigt gamla. Momenten där har ju faktiskt i princip nästan sett likadana ut sen jag började träna lydnad med Tim i mitten av 90 talet och säkerligen en bra stund innan dess oxå. Man har flyttat runt momenten lite och ändrat lite i reglerna men i stort är det samma som det var då. Faktiskt. 

Ser fram emot dom nya reglerna! och känner dessutom att med hänsyn till avsaknaden av gruppmoment i dom lägre klasserna så är det något som kommer passa Mint oxå, hon har ju alltid varit väldigt osäker i just gruppmomenten så det känns faktiskt jättebra. 

Nåväl, nu ska hästarna ut, Inga ska ha ett träningspass på gräsmattan och sen är det pappersarbete som gäller i x antal timmar innan det är dags att hämta Hanna i skolan för vidare färd mot gymmet!

Ha en underbar fredag därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar