måndag 4 juli 2016

Falsterbo Horse show


Vet inte hur många år vi sagt vi ska till Falsterbo men det har inte blivit av. Har det inte varit förkylningar så har det varit brist på karaktär när vi skullat gå upp på morgonen. Höll nästan på att bli ett fail of karaktär idag oxå. När klockan ringde tjugo över sex var jag inte jättesugen på att stanna uppe och sätta mig i bilen, hade sovit jättedåligt inatt. 

Men en och en halv timma senare kom vi upp och iväg iaf, vi hade bestämt med Hannas farmor och farfar oxå att vi skulle åka dit så vi kände att nu åker vi! Och vilken upplevelse! Har varit besviken på Göteborg Horse show senaste åren pga dåliga mässpriser och sen är det dels dyrt att gå in och dels har du din biljett till din dag och thats it. Plus jättetrångt att ta sig runt i mässan många gånger. Dålig luft och köer till både toaletter och mat. 

Kan säga att Falsterbo var väl allt Göteborg inte är då! Gott om space, inga köer till vare sig mat eller toaletter, vi satt och tittade på framridningen medan vi åt en macka, vi kilade upp på läktaren och kikade lite hoppning, fick handlat massor av kläder till jättebra priser, ja jag kunde gjort slut på alla pengar på banken lätt därnere, det var jättebra priser! Men man behöver ju inte 100 schabrak kanske...:)

Hur som helst efter middag hos farmor och farfar rullade vi hemåt igen och fick släppt in hästar, matat katter och ankor och sen duschat och ätit lite. Nu har jag precis kört igenom Inga och Mint i lydnaden, har skrivit i boken vad som ska tränas på och tävlingar som ska anmälas till. Jag är ju så lat, pratar mest men kommer ingenstans. Skriver jag det i boken så får det ju bli ändring! 

Nu blir det dock soffan och imorrn lär jag inte gå upp tjugo över sju iaf...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar