måndag 23 maj 2016

Sol från en klarblå himmel


Solen skiner från en klarblå himmel, det är sååå underbart! Denna härliga vårvärme blommor som blommar och man blir alldeles röd om kinderna när man är ute. Ljumma kvällar med ljumma vindar...det är så underbart så underbart. Helt fantastiskt! 

Helgen som varit har vi klippt gräs börjat på paddocken fått in lite ved ätit lunch på gräddhyllan och dessutom varit på nyöppning på Ridshopen i Halmstad som öppnat i Tönnersjö. Underbart utflyktsställe! Var tvungen åka dit idag igen och köpa två regntäcken :) 

Blir som ett litet utflyktsmål i sommar för många tror jag med fika glass lite inredningsprylar, mitt ute på landet och mycket hästgrejor! Rekommenderas å det varmaste!

Man får sån energi när vädret är som det är, man gläds åt varenda minut! Idag har jag varit på kundbesök och så var jag nere i Laholm med en pärm och så lite handla mat på vägen hem. Så gott att komma ut och slippa ta på sig tonvis med kläder och jacka, åkte i klänning och sommarskor. Det kunde man definitivt inte göra förra året vid denna tiden då var det regnrock som gällde...

I helgen är det mors dag och maken har beställt bord på en underbar restaurang. Har jag berättat att jag älskar maken min? Bättre make finns inte.....det är guld att kunna ha honom hemma vi åt lunch tillsammans i fina vädret i uterummet idag och så har vi lastat upp dom sista takpannorna idag oxå. Snart är taket helt tätt. Underbart!

Nu är det kvällsmat och sen lite soffhäng! läser en jättebra bok, Marie Jungstedts det andra ansiktet. Jättebra bok!!!!

1 kommentar: