torsdag 28 april 2016

Kråka är äckligt sa Inga...


Det går en tid mellan gångerna, livet går i 180 ungefär...

Träningen med Inga går framåt. Tyvärr kunde vi inte vara med på kursen förra veckan då jag fick rycka ut till en kund och denna veckan låg jag i migrän från helvetet. Tanken var från början att avvakta två veckor tills nästa kurstillfälle iom Hannas konfirmation men känner att veckorna bara går ifrån mig och vill därför upp redan till veckan. För Ingas skull. 

Men, vi har börjat med fåglar av olika slag och änder som var lite stora i munnen från början verkar Inga ha fattat hur hon ska bära. Små krickor är inga problem alls. Däremot har ju både änderna och krickorna varit framme en stund och blivit lite sura, det bekom däremot inte Inga ett dugg igår...Dom alldeles fräscha kråkorna och kajorna däremot. Hon stod över dom och tycktes säga hörredu dom ligger här! men ta dom, nej tack!

Nåväl, vi jobbar vidare, neråt genom viltfrysen....vi har ingen brådska alls. Inte överhuvudtaget....

Som sagt, konfirmation om en och en halv vecka. Mat inhandlad idag till största delen. Jätteskönt. Klart. 

I helgen städning, ridning, fönsterputs och göra desserter. Nästa vecka hämta kött, fixa bord och stolar. 

Blommor har jag köpt ett helg gäng men dom får snällt stå kvar inomhus tills dess att vi är helt utom fara för frost....

190 får jag nog säga att livet går i just nu...

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar