torsdag 25 februari 2016

Bokrea!


Årets bokrea är igång! Ungefär såhär ser det ut på elementet vid min säng. En hel hög med böcker. Läser ofta flera på en gång men det tar tid....sommartid är min lästid då klämmer jag ett par tre böcker i veckan. Älskar att sitta i uterummet på kvällarna och bara läsa. I somras lånade jag en del på bokbussen, kan tycka det är lite slöseri på ett sätt att ha böcker ståendes i bokhyllan. 

Men....när det är bokrea så går jag likväl där bland hyllorna, känner och klämmer och läser bakpå böckerna och bara drömmer mig bort och så vips har jag en hel hög med mig hem! Men jo det är mysigt att läsa böcker...jättemysigt. Många deckare om året blir det totalt sett...

Här vaknade vi annars till snö idag. En hel dm. När jag gick ner och matade hästarna så vällde snön ner från himlen och det var snöflingor stora som småvantar. Nu töar det så man blir blöt om fötterna när man går omkring. 

Apropå blöt om fötterna. Köpte ett par muckboots i höstas som jag iofs har använt jättemycket, tycker dom är toppen, dom är lagom varma och så är det halva gummistövlar. Idag tyckte jag att jag blev lite väl blöt om fötterna när jag var ute....jo hela sulan var sönder. Bara sådär rakt av hela sulan. Känns surt faktiskt. Jättesurt.

Det värsta av allt är att jag har ingen aning om vart jag har beställt den....köper jag hästsaker på nätet så betalar jag dom oftast bums och när saker och ting kommer hem så slänger jag kvittona i pannan...dumt...jättedumt. Megajättedumt. 

Nåväl, det finns kängor här så jag klarar mig ett tag, använder Hannas gamla avlagda skolkängor i stallet :). Så jo jag klarar mig :) 

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Hmm, jag är också "duktig" på att slänga kvittona på en gång, vilket man ångrat många gånger.
    Jag brukar också försöka ta mig in till bokrean och köpa några böcker. Fast just nu har jag lite svårt att shoppa loss med min stukade fot.
    Trevlig Helg önskar din bloggvän Anne-Lie

    SvaraRadera