onsdag 6 januari 2016

Platsliggning inomhus


ja man kan ju undra vad en grön larv har med platsliggning att göra men om man söker på platsliggning + tecknad bild på google så får man fram just en bild på en grön mask. Ja och mängder med andra bilder klart. 

Men masken personifierar lite den mood jag skulle vilja ha på min hund när jag lägger den plats.

Varför? jo för att platsliggning många gånger är ett nervigt moment när man gör det i dom lägre klasserna, ska hunden resa sig, min hund? någon annan hund? det är ett något av ett nervkittlande moment faktiskt. 

Med 10 minus ute hela dagen och förvisso en stor sol på himlen, men inget väder när man tvingar ut sina hundar att ligga plats på backen så kan man ju träna inomhus istället. Med en nyrastad och avtoppad Inga fick det därför bli träning av platsliggning och fotgående medan lunchäggen kokade, i köket. Så perfekt att ta till vara den där lilla lilla stunden man ändå står rakt upp och ner i köket och bara glor. Efteråt har man nöjda hundar. Mint och Inga fick varsitt pass, Chili ska få ett här om en stund.

Och jo det är ju jättekallt ute, men oj vad jag tycker det är skönt med sol och glatt ljus ute! alla blir gladare och piggare tror jag! och så är det ljust lite längre om kvällen när det är så soligt och fint ute...det är underbart!

Som det ser ut nu på väderprognoserna så ska detta vädret fortsätta och faktum är att ingen är gladare än jag. Det är jätteskönt.....

Imorrn börjar skolan, lovet är slut och dom långa goa sovmorgnarna med det oxå. Ja det gör inte så mycket faktiskt, det är rätt så skönt! 

Nähä, nu lite mat och lite soffhäng!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar