lördag 30 januari 2016

Nybakat bröd och kontrolluppgifter


Finns det nåt så gott som hembakt bröd? älskar doften som fyller hela huset och kunna äta nåt man känner att man själv bakat, som man vet vad det innehåller. Faktum är att jag är lite så med all mat jag stoppar i mig emellanåt, det går lite i perioder det där.

Idag fick jag en sån energikick när jag insåg att ljuset faktiskt återvänt lite, klockan kvart i fem var det fortfarande nästan helt ljust ute och det var dessutom alldeles vindstilla. Det var så härligt. Nu ikväll regnar det lite lätt och har börjat blåsa lite igen. DET gillas inte! 

Nu vill vi ha lite lugnväder ute...lite goa dagar så man kan vara ute. Igår var det regn rusk och blåst, så redan när vi skulle åka till ullared fick hästarna gå in, kan säga att dom mer eller mindre sprang in. Inte alls intresserade av att gå ute något längre. Blött och dyigt blir allting men det lär ju komma en vår snart och den kan man nästan skymta där bakom dom grå molnen!

Idag har jag varit flitig och gjort kontrolluppgifter. Det blir alltid en rusch i slutet av januari med kontrolluppgifter och bokslut och deadlinen är ju då den siste alltid och man kan fråga sig varför man då alltid gör det i sista minuten? säger till mig själv varje år att iår ska jag göra det tidigare men det blir alltid i sista sekund. Troligen eftersom man haft julledigt och inte helt kommer igång förrän i mitten av januari. Hur som helst så är det klart nu och det är jätteskönt!

Imorrn blir det nybakt bröd till frukost, kyrkan och så lite mera arbete. Skogen kommer att befolkas av våra jägare under dagen, årets sista jakt tydligen och då kan man likaväl sitta inomhus känner jag :).

Ha en fin söndag därute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar