tisdag 22 december 2015

Julstök o försvinnande gott...


Pratade med min fd svärmor i telefon idag och insåg att nej jag har inte gjort så mycket till jul iår. Inte ens tomtarna har fått komma ur lådan. Varför? nej både jag och Hanna kände att nej det behövs inte. Inte alls. Det blir jul ändå. Tyvärr har ju vädret varit så trist iår så hälften varit nog. Jag klarar inte helt av att få upp julstämning när det blåser och regnar. Lederna värker och huvudet protesterar när det blåser så. Inget kul alls. 

Men men, det blir jul ändå. 

Igår gjorde vi iaf lite julgodis. Jag gjorde mina traditionella pepparkaksbollar och så gjorde vi pepparkaksgrissini a la Ernst, rocky road och så gjorde jag något som var så magiskt gott nämligen cookie doughtryfflar. ÅÅÅÅÅ så gott! 


Gå in här och kika. Istället för apelsinkrokant så la jag till ett par matskedar jordnötssmör och lite mera vetemjöl. Hade glatt kunnat äta allihopa kan jag meddela...

Imorrn blir det lite städning och så ska maten hem till julafton. 

SEN är det jul! 



1 kommentar: